Search This Blog

Tuesday 31 July 2012

Freemason 2

Kali ini di senaraikan 5 (lima) lagi protokol Yahudi Zionis.
11. Melaga-lagakan sesama manusia supaya sentiasa berperang dengan menanamkan bibit-bibit permusuhan dalam perjanjian damai yang sedang berlangsung, sebagai titik tolak persengketaaan hakiki sehingga beradu kuasa untuk menundukkan lawan melalui kelengkapan persenjataan perang. Bagi mencapai tujuan itu, pinjaman diberikan selepas perang untuk pembangunan semula negara yang hancur. Kesannya negara terbabit akan terbeban dengan hutang yang sukar dilangsaikan kecuali dengan tunduk pada arahan pihak pemiutang. Maka orang Yahudi dapat mengatur strategi mengahancurkan politik dan negara tersebut dengan mudah.
12. Melahirkan pemimpin bangsa yang lemah sahsiahnya, mudah terpengaruh dan tunduk kepada mana-mana kuasa. Namun sebagai ganjaran, kehebatan pemimpin itu didedahkan kepada khalayak umum melalui propaganda media massa yang mempromosikan kelayakan menerajui barisan kepimpinan negara. Selepas itu, pemimpin yang dipilih dapat diperalatkan dengan mudah bagi mencapai cita-cita politik kuasa asing.
13.  Memiliki dan menguasai media massa seluruhnya untuk mempromosi tipu muslihat, propaganda murahan dan menjajakan idea yang berbaur hasutan dan memburukkan orang lain sehingga konspirasi tercapai melalui kontrovesi.
14. Menggulingkan negara yang merdeka dan berdaulat tetapi enggan tunduk kepada konspirasi mereka. Hal ini dilakukan dengan cara menabur benih hasutan bagi mencetuskan pemberontakan dan keganasan dalam negara sehingga mengkucar-kacirkan keadaan yang membawa kepada kehancuran.  Serentak dengan itu kecaman dan kutukan bertalu-talu dilemparkan bagi membentuk pembentukan kepimpinan baru dan menghambat pemimpin yang lama ke tali gantung atas tuduhan khianat kepada undang-undang. Maka dalang-dalang yang mewarnai konspirasi diangkat untuk menerajui negara yang baru.
15. Mempergunakan saat genting negara yang dilanda masalah ekonomi dengan menawarkan panduan mengatasinya. Kajian-kajian ilmiah dapat memperdengarkan isu kemiskinan, kebuluran dan pengangguran yang disebabkan pengabaian rakyat dan negara terhadap pembangunan ekonomi. Mereka mengingatkan betapa ekonomi yang mantap memungkinkan segala perubahan yang baik pada masa depan.  Bermula dari situlah mereka menanam semangat menyayangi harta dan menjadikan agenda hidup terpenting dalam semua lapisan masyarakat, baik pemimpin mahupun rakyat jelata. Tanggapan yang “indah di luar tetapi di dalamnya tersirat 1001 masalah dipegang kukuh oleh kebanyakkan orang dalam mengejar harta sehingga lupa tanggungjawab kepada masa depan politik negara dan agama.
Bersambung….

No comments:

Post a Comment